כיצד מתמודדים עם קוליטיס

קוליטיס היא דלקת כיבית של המעי הגס המלווה בשלשול. לעיתים קרובות מלווה בכאבי בטן ואובדן תיאבון דם. התסמינים של קוליטיס יכולים להיות קלים או חמורים ומשתנים מאדם לאדם. תקופת ההפוגה קצרה או ארוכה, והתסמינים מחמירים. זוהי מחלה אוטואימונית כרונית הגורמת לדלקת ולכיבים ברירית פי הטבעת והמעי הגס. זה עלול לדמם ולנקז מוגלה. המחלה מלווה בעייפות ותשישות, אנמיה, התקפים הגורמים ליקיצות מרובות במהלך הלילה, חוסר תיאבון וירידה במשקל עקב ספיגה לא מספקת של רכיבי תזונה חיוניים בגוף.

קוליטיס – מחלה אוטואימונית

מאחר ומדובר במחלה אוטואימונית כרונית, גם איברים אחרים בגוף עלולים להיפגע.

הרפואה הקונבנציונלית מטפלת במחלות אלו באמצעות תרופות אנטי דלקתיות (כגון, סטרואידים) כאשר המחלה קשה עד בינונית, ובהפוגה באמצעות טבליות, נרות, גרגירים וחוקנים.

התרופה הטבעית שלי למחלה אוטואימונית כרונית היא לטפל בגורם למחלה האוטואימונית, לא רק בתסמינים.

שורש לבעיה

שורש הבעיה הוא תורשה, המתבטאת בייצור נמוך של חומצה הידרוכלורית בקיבה, הקיימת אצל כשליש מאוכלוסיית העולם,

ככל שרמת ייצור חומצת הידרוכלורית נמוכה יותר, כך המזון בקיבה יהיה פחות מתעכל, וריקבון יתרחש בקיבה, זאת משום שכאשר תכולת חומצת המלח המופרשת בקיבה נמוכה מאוד, במיוחד בעת אכילת חלבון,

אנזימים שאמורים לפרק חלבונים לחומצות אמינו לא מתעוררים, ולכן הזיהום בקיבה נגרם מהפרשות של החיידקים שאוכלים את רוב המזון.

דלקת בקיבה עלולה לגרום לחוסר בגוף מרכיבי תזונה חיוניים, מה שעלול להוביל לליקויים במוח ובמערכות הגוף.

כאשר זיהומים חודרים לזרם הדם דרך המעי הדק, המערכת החיסונית מזהה אותם כעצמים זרים שלא אמורים להיות בזרם הדם ותוקפת את הרקמות שלהם.

המערכת החיסונית תמיד שולחת הרבה דם לחלק החולה בגוף כדי לרפא אותו, אבל כשהדם מזוהם, המערכת החיסונית תוקפת את החלק החולה וגורמת לו יותר נזק.

זו הסיבה שטיפולים המזרימים דם מזוהם, כמו רפלקסולוגיה, עיסוי, פעילות גופנית נמרצת, דיקור וכל פעילות שמזרימת דם, אסורים. כל עוד הדם נשאר מזוהם, כיוון שטיפולים אלו מחמירים את המחלה ולא מקלים.

תפקוד איטי של הכבד עלול להוביל להפרעות במערכת ההורמונלית ובכל מערכות הגוף.

להפרעות במעיים, לכשל כרוני, גורם מרכזי למחלות כרוניות ואוטואימוניות. כמו שחמת ומחלת קרוהן. קוליטיס. תסמונת מעי רגיז. פיסטולה פיסורה, צרבת. כִּיב. אַלֶרגִיָה. עצירות כרונית. שלשול כרוני. דַלֶקֶת פּרָקִים. סוכרת. הזעת יתר. כבד שומני, כשל במערכת החיסון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *